Parsakaalin purija

parsakaali

Niin sitä minäkin muutun vanhetessani. Rupean syömään esimerkiksi parsakaalia :). Keitettynä se on mielestäni mainio lisäke lihalle. Kymmenen vuotta sitten lihan seurana lautaselta löytyi vuorotellen perunaa (joko ihan perunana tai jalosteena), riisiä ja pastaa. Nykyään koitan etsiä vaihtelua ja myös sellaisia vaihtoehtoja, joilla esimerkiksi pastan voisi jättää kokonaan pois tai ainakin hyvin harvoin nautittavaksi.

parsakaali_2

Parsakaali on myös terveellistä. Wikipedian mukaan näin: Tuore parsakaali sisältää rautaa, A-vitamiinia, C-vitamiinia, folaattia, kaliumia, kalsiumia, fosforia, ravintokuitua ja K-vitamiinia. Moniin muihin tuoreisiin kasviksiin nähden tuore parsakaali sisältää myös runsaasti proteiineja, alfalinoleenihappoa, B2-vitamiinia ja steroleita. Yksi parsakaalin kukinto sisältää puolitoista kertaisesti päivän C-vitamiiniannoksen.[1][2]

Parsakaali sisältää 3,3′- diindolylmetaania, jolla on terveyttä edistäviä vaikutuksia.[3][4]. http://fi.wikipedia.org/wiki/Parsakaali

parsakaali_kattilassa

Parsakaali on sitä paitsi pehmeäksi keitettynä oikeasti hyvää. Vaikka en sitä lapsena olisikaan uskonut… Niin sitä voi aikuisiällä hurahtaa kaikenlaiseen ;).

-Marra

Mainokset
Kategoria(t): Ruokaa Avainsana(t): . Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s