Ponin työpäivä

Taas päästetään poni ääneen:

Rohmu tässä terve! Ajattelin kertoo teille parin viikon takaisesta työpäivästäni. Nääs emäntäni oli lomalla, mikä tarkotti sitä, että mää jouduin töihin. Kohta näätte kuinka rankkaa se on.

nälkä
Siis mullon nälkä ja heinähäkki sen kun ammottaa tyhjyyttään! Yritän tässä vihjailla tossa pihalla tepastelevalle henkilökunnalle, että tarvis saada maarun täytettä ihan justiinsa. Näätteks nyt, kun mun pää on täällä häkissä valmiina jo?

blingblingriimu
No mutta nyt tää ei mee yhtään suunnitelmien mukaan! Mää halusin jäädä tarhaan päiväheiniä syömään, mutta toi akka eiku siis emäntä tuliki ja tunki tämmösen ihan ylikireen riimun mun päähän. Tää siis kiristää joka puolelta, on selvästi liian pientä kokoo. Mutta kun tää on kuulemma joku blingbling ja se on ton akan mielestä niin ihquu. Mut vaikka mää jouduinkin tähän kireeseen riimuun, niin on tässä yks hyvä puoli! Sillä aikaa kun toi emäntä kaiveli tota vempelettä taskusta, jolla se ny sihtailee mua, niin se ei ehtiny vahtii mua kunnolla ja mä sain napattua evästä suuhuni. Se on hyvä, sillä kyllä tässä jo ehtiki huikoo!

poni_koiranäyttelyssä
No nii, sit mä lähin käymään taas kioskilla lenkin alkuun. Talvi oli yllättäny ton emännän, joka oli lähtenyt ihan liian kevyissä vaatteissa mökkilomalle ja yhtäkkiä tulikin lunta ja pakkasta. No, se sit päätti kerätä musta lämpöö, hevonen meinaa lämmittää aikalailla. Niinpä se jätti satulan talliin ja laittoi vaan lampaan taljan ja terapiavyön mun selkään, siinä on emännän lämmin istua mun selässä lampaantaljan päällä. Jotain se emäntä valitteli, että huono istunta tulee terapiavyön kans, kun noi jalustimet roikkuu niin edessä. En mä tiiä, onks se ny niin huono. Tiedä sitä noiden ihmisten istunnoista, mutta kattokaa ku mää osaan hienon koiranäyttelyasennon. Sitä pikkunilkkiä koiraansa toi akka ei oo saanu opetettua seisoon kunnon näyttelyasennossa, mutta kattokaa hei, mä osaan! Mihin luokkaan voin ilmoittautua?

möhköfantti
Kattokaa ny, ku mulla on muutenkin näin komee ja vahva runko! Kyllä oon sitten rotuni jalo edustaja. Sain kyllä luntattua, että kun toi emäntä latas tän kuvan koneelle, niin sen kuvan nimi on möhköfantti. Hirveetä panettelua tällanen! Mä oon siis komee ja linjakas, enkä mikään möhköfantti, nih!

poni_metsätausta
Toi emäntä yritti saada mut tälläki kertaa poseeraan kaula kaarella silleen hienosti, siks se tolla jalallaan tossa yrittää kuopia mun kylkiä. Mutta en mää suostunu poseeraa, koska se on meinaa semmonen juttu, että jos kerta akallakin on lomaa, niin en mäkää rupee näitä töitä niin vakavasti ottaa, vaan silleen rennosti. Ja huomasin muute tällä lenkillä, että tää lampaantalja on erinomainen valeasu. Ei meinaan yhden naapurin emäntä tunnistanu heti, kun mulla ei ollu mun violetti satulahuopa yllä. Kysy vielä, että mihin se on joutunu, sit kun viimein tunnisti, kun toi emäntä alko sille puhuu. Joten ny mää tiiän, mihin pukeutua, jos tarvii hämärähommiin lähtee eikä haluu tulla tunnistetuks. Näin on näreet.

Mutta ny mun täytyy lopettaa, kun on jo niin myöhä. Palaillaan, jos toi emäntä taas päästää mut näppiksen ääreen joskus. Mukavaa huhtikuuta teille kaikille!

Teidän jalorotuinen,
Rolfstoni

Kategoria(t): Hevostelua Avainsana(t): , , , , , . Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

8 vastausta artikkeliin: Ponin työpäivä

  1. Heidi sanoo:

    En kestä! Tuo sun poni (korjaan siis hevonen!) on aivan superihq! Muistan ihan samannäköisen Salka-Valka nimisen hepon lapsuuden tallilta ja se oli minusta niin kaunis ja suloinen. Hän tosin oli erittäin omapäinen jästipää ratsastaessa….

    • Marra sanoo:

      Mä aina sanon mun islanninHEVOSTA poniksi. Jotenkin poni on niin sympaattinen sana, vaikkakin kai sitä pitäis kunnioittaa hevosta… On Rolfkin välillä jästipää, mutta ei aina. Ja Rolf on kummiskin herkkä ja kevyt ratsastaa, eikä normaalisti tarvi tapella jästipään kanssa. Toista se oli silloin 20 vuotta sitten, aika moni issikka oli melkonen jästi 😉

  2. rantakasvi sanoo:

    Kyllä sulla on komea profiili tossa kuvassa. Pikasen takapuoli on lev.. anteeksi raamikas ja sehän on vaan tyylikäs:-)

  3. Ansku sanoo:

    Ihana Rohmu. Ihana oli lukee ku siinä se oikee Tammpereen kiäliki tuli silleen kivasti esiin. 🙂

    • Marra sanoo:

      Ansku! Mä niin ootan sua kattoon mua. Voit pysyä ulkona ja vähän pitää etäisyyttä, ettei allergia iske liikaa päälle. Mutkun me ei oo viä ikinä tavattu ja musta olis niin kiva tavata. Rakkain terveisin,
      Rohmu

  4. Tiina Eliisa sanoo:

    Mahtava heppa siis poni 😉 hän todella osaa tuon näyttelyasennon 🙂 en kestä kuin suloinen se on! :)) oikein hulluna haleja tuolle karvaturvalle! Ei kääk mäkin haluun ratsastaan!

    • Marra sanoo:

      Krhm… Ulkomuotoni on niin ihana, että jostain syystä pienet naiset aina kapsahtavat kaulaani minua halimaan. Ei voi mitään, kun on tätä luontaista charmia 😉 Halejakin enemmän pidän kuitenkin siitä, kun minua rapsutetaan kaulan alapuolelta. Se tekee niin gutaa, enkä sinne ylty itse. Joten toivoisin sinunkin lähettävän sellaisia rapsutuksia. Terveisin Rohmu

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s