Alli ja Alma

VAROITUS! Tämä postaus saattaa järkyttää herkkää nykyihmistä ja aiheuttaa pahaa mieltä. Lukeminen omalla vastuulla.

shoppailija_matkalla

Juhuu, tässä innokas shoppailija repsikanpaikalla. Kauan odotettu hetki on viimein koittanut. Vastoinkäymisiäkin tuli viime hetkillä ennen shoppailureissua ja shoppailukohdekin vaihtui 200 kilometrin päähän alkuperäisestä kohteesta. Mutta tässä viimein matkalla, into piukassa.

Mitä tämä nainen ostaa. Louis Vuittonin Alma-laukun?
No ei.

Kynsilakkaa?
No ei.

Huulipunaa?
No ei.

Mekkoja?
No ei.

Kissoja?
No ei.

possut_alkushokissa

Vaan porsaita. Tässä possut alkushokissa sen jälkeen, kun olimme kahteen akkaan kantaneet neidit autosta karsinaan. Possut painoivat paljon, huusivat LUJAA ja riuhtoivat vastaan, kun niitä kannettiin. Hetken aikaa olivat karsinassa jämähtäneet tällaisiin asemiin, ennen kuin uskalsivat tutkia uutta kotiaan.

vihreäkin_maistuu

Siitä sitten toivuttuaan alkoivat karsinan olkipatjaa kuopimaan ja uskaltautuivatpa maistamaan vihreääkin, vaikka eivät varmasti olleet sellaiseen isossa sikalassa tottuneet. Mainioita töpselikärsiä! 🙂

lepo

Välillä pitää possujenkin ottaa torkut. Vaaleanpunainen neiti on nimeltään Alli ja ruskea Alma.

alma

Alma tutkimassa seinää.

alli_ja_alma

Näiden naskien touhujen seurailu on mahtavaa. Nämä haettiin lauantaina ja sunnuntaina istuin hyvän tovin karsinassa tekemässä tyttöihin tuttavuutta. Monta uutta ruokalajiakin näille on jo esitelty. Ja ruoka todellakin kelpaa 🙂 Nämä tytöt ovat yhteisvastuusikoja kaverini kanssa ja kyllä, kaikesta söpöydestään huolimatta tässä ovat meidän ensi talven syötävät lihat.

Aloitteleva sikafarmari,
Marra

Kategoria(t): Possupölinää Avainsana(t): , , , . Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

24 vastausta artikkeliin: Alli ja Alma

  1. Heidi sanoo:

    Kääk! Teit sen, mitä olemme haaveilleet tekevämme jo monta kesää!!!! I-H-A-N-I-A (ja tulevaisuudessa herkullisia!!!) :D:D:D:D:D Toivottavasti päivittelet tänne possujen kuulumisia.

    • Marra sanoo:

      Joo enköhän mä päivittele. Ne on ihania ja toivottavasti liha on maukasta aikanaan 🙂

      Ei muuta kun hankitte tekin kesäpossut! 🙂

  2. Timo Lampi sanoo:

    No ihan ekana en ois aatellu sun sikaa ostavan. Mukaviahan ne muuten on, mutta ku se paskan katku polttaa nenäkarvat hitoille ja tukkaki lähtee päästä läikittäin.

    Mutta maistuuhan se hyvin syöny sika ihan joltain muulta ku halvimmalla mahollisella rehulla lihotettu töpsölikärsä!

    • Marra sanoo:

      Ei pari possua niin pahalta haise kuin tuotantosikala tai niiden lietelanta-allas…

      Odotan innolla, miltä nämä possut maistuu. Toivottavasti on paljon parempia kuin kaupan sianliha.

  3. Satu sanoo:

    Ekaksi tuli mieleen, että oot ostanut jotain hevosiin liittyvää. Mutta ei – ne olivatkin possuja. 😀 Mukavaa yhteiseloa teille! 🙂 Jään odottelemaan possukuulumisia…

  4. Ansku sanoo:

    Mulle tuli ekana mieleen että oisit kanoja hankkinu. 😀 Mut miten ihmeessä raaskit nuo syödä kun tässä kuitenkin on aikaa tutustua ja kiintyä? Mä en taatusti pystyis…

    • Marra sanoo:

      Iso sika ei ole mikään söpö pikku possu. Sitä paitsi Alli puri jo tänään kaveria ja talvitakinkin läpi sattui. Oli kunnon hampaat jo pienellä 😉 Mutta niin, ei meillä ole mahdollisuutta ruveta talven yli pitämään kahta jättikokoista sikaa hevostallin karsinassa, joten ne on ihan pakko syödä, vaikka vähäin kiintyiskin. Ja mun mielestä on eettisempää syödä itse kasvatettu sika, joka elää hyvissä oloissa, tiedän miten sitä on kohdeltu ja mitä se on syönyt, kuin ostaa kaupasta lihaa, jonka kasvuoloista en tiedä. Sanoista tekoihin nääs 🙂

  5. rantakasvi sanoo:

    Alli ja Alma, on muuten hyvät nimetkin possuilla. Varmaan hyviä porsastelijoita. Nostan hattua sulle, kaikkeen sinä ryhdyt, mahtavaa 😀
    Joulukinkusta.. ai, no, siitä ei saa varmaan puhua, ettei possut suutu 😀

    • Marra sanoo:

      No eikös ookin hyvät nimet. Vaikka ei varmaan oo viisasta edes nimetä niitä elukoita, jotka on tarkoitus syödä, mutta mun mielestä sialla pitää ehdottomasti olla nimi 🙂 Töissä mua sanottiin jo tänään hulluks, kun kuulivat, että oon hankkinut lomalla sikoja. Mutta en voi itselleni mitään, innostun kauheasti tällaisesta 🙂 🙂

      Joo, joulukinkkujahan tulee sitten kaksi per sianomistaja, joten toisesta on hankkiuduttava eroon, en ala kahta kinkkua syömään yhtenä jouluna 😀

  6. outopaimen sanoo:

    Hyvä hyvä!!
    Laitan tulemaan jokusia Tupperware – kippoja jo nyt niin voit sitten hetken koittaessa postittaa mulle melko jykevät palat porsasta 😀

    Oikeesti: olet sä kyllä aika räväkkä nainen ja kun tuota sun kuvaa katseli, niin ei todellakaan voinut aavistaa että kas, siinäpä näyttää olevan nainen joka on menossa sikaostoksille 😛

    • Marra sanoo:

      Sitten kun mä olen syönyt pari kuukautta pelkkää sikaa, niin voin postittaa loput puolelle blogistaniaa, koska sikaa varmaan tunkee mulla korvistakin. Ja mielellään vaihtaisin sianlihaa turkoosin värisiin tupperware-kippoihin, jos niitä sattuis löytymään 😀

      Sitten mun sikailu on mennyt liian pitkälle, jos alan joku päivä näyttää siltä, että kas siinäpä on nainen menossa sikaostoksille 😉

  7. Oi, söpöt kinkut 🙂 Taatusti luomulihaa 😀

    • Marra sanoo:

      Söpöjä ovat juu 🙂 Tosin jos tarkkoja ollaan, niin lihahan ei ole luomua, sillä kaikki niille syöttämämme ruoka ei ole luomua…

  8. Helmi Nainen sanoo:

    Ihania. Vielä kun niitä hetken katselet, huomaat, kuinka niillä on omat tavat ja Luonne. Ja sitten sä et enää haluakaan syödä niitä 😀
    Oot sä eri mimmi!

    • Marra sanoo:

      On niillä selkeästi eri luonteet, sen huomasi jo ekana päivänä. Alli on rohkea ja Alma arka jne. Mutta mulla on ehkä lihan syöntiin muutenkin vähän eri suhtautuminen. Vaikka mun hevonenkin on mun mussukka ja ollut mulla jo 7,5 vuotta, olen harkinnut sitäkin, että voisin ehkä syödä senkin. Siis en tarkoituksella teurastaa lihaksi, mutta jos sen joutuisi äkillisesti lopettamaan ja ei olisi mistään lääkkeistä johtuen teurasvaroajat päällä, niin olen alkanut ajatella asiaa siltä kannalta, että miksi tuupata 500 kg lihaa mätänemään kuoppaan, eikö se voisi olla myös hevoselle enemmän kunnianosoitus tehdä siitä hyvät paistit. En sitten tiedä kuinka helposti se haarukka oikeasti menisi suuhun, kun siinä olisi oman hevosen lihaa, mutta viime aikoina olen kääntynyt ajattelemaan, että miksi ei, vaikka ennen olinkin sitä mieltä, että omaa hevostani en söisi. Mutta jos syön muitakin, niin miksi ei omaakin…

  9. Simpukka sanoo:

    Loistavaa Marra!
    Mä ajattelen ihan samoin, että mieluumin kyllä söisin sellaista possua, jonka teidän eläneen mahdollisimman hyvän elämän. Kasvissyöjää kun musta ei saa ja tuotantolaitokset mahdollistavat eläimille kaikkea muuta kuin hyvän elämän.
    Mulla oli lapsuudessani aina oma sika, joka sitten syötiin jouluna. Ehkä jo siiäkin syystä en osaa järkyttyä tuosta. Kissojani ei onneksi tarvitse syödä.
    Ja epäilenpä, ettei Masakaan kattilaan tule päätymään. 🙂

    • Marra sanoo:

      Mulla on ihan sama, mä en jotenkin osais olla kasvissyöjä, tuntuis, etten tuu ravituksi. Pelkkä kasvisravinto ei kolahda, kaipaan lihaa. Joten mulle on loistava vaihtoehto ottaa omat possut kasvamaan, ne elää suorastaan possujen hollywoodissa meidän lemmikkeinä. Tiedän, miten ne elävät ja mitä ne syövät. Sellaisen sian voi syödä ilolla 🙂

      Joo, en todellakaan aio syödä Masaa 🙂

  10. Ihanaa! Onnea! Söpöjä! Hieno hankinta!

    Meidän perheessä on muutamilla ollut kesäpossuja ja niiden nimet ovat aina olleet tyyliin Kinkku ja Kotletti. Mutta loppusyksystä sikaan varmaan on jo niin tympääntynyt, että sen teurastaa mielellään, oli nimi mikä hyvänsä.

    • Marra sanoo:

      Kiitos!

      Mä en kans usko, että tulee sellaista ongelmaa, etteikö niitä raaskisi teurastaa. Ei iso sika ole mikään lutunen lemmikki…

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s