Mentiin bussilla ihan oikeesti

aamusella autossa

No Masa tässä terve! Mun täytyy ny tulla kertoo teille episodista, joka tapahtu viime sunnuntaina. Me lähettiin meinaan aikasin aamulla ajelee autolla jonnekin aika kauas ja mä sain maata mukavasti takapenkillä. Musta näkyy tossa kuvassa vähän kaunista turkkiani. Mamma otti vähän torkkuja siinä aamulla repsikan paikalla, kun sitä vähän väsytti. Se oli lähteny viikolla neljänä aamuna kuudeks töihin eli niin aikasi, että mä en ees viittiny mennä sitä ovelle saattaan niinä aamuina, mä vaan makasin avonaisen parvekkeen oven edessä ja käänsin sen verran päätä, että näin, kun se lähti. No, sit meidän piti sunnuntainaki vielä lähtee aikasin liikenteeseen, niin toi emäntä päätti ottaa autossa unet, kun sillä on tommonen niskatyynyki nykyään.

Mutta enpä mää vielä aavistanu, mihin mää joutusin sitte iltapäivällä…

bussimatka1

Niin, me päädyttiin sitten jotenkin paikkaan nimeltä Turku. Emäntä oli sitä mieltä, että poishan sieltä on päästävä ja koska siinä oli kaikenlaista sattumusta ollu muilla ihmisillä, eikä me päästy sieltä pois semmosella kimppakyydillä, mikä oli alunperin sovittu, niin siinähän kävi sitten niin, että mää jouduin ekaa kertaa elämässäni tommoseen isoon autoon. Emäntä sanoo semmosta autoo bussiks. Emäntä ei oikein ite tykkää matkustaa bussilla ja siks mäkään en ollu semmosessa ennen ollu, mutta ny oli vähän niin ku pakko mennä. Emäntä joutu nostaa mut ekalle rappuselle ja sit sen jälkee mää kipitin ihan kiltisti sinne bussiin sisään ja se kuski komensi meidät takaosaan istuun, joten me mentiin sit ihan takimmaisee penkkiin.

bussimatka2

No mää sit eka tietty tutkin, että millane tää lattia o. Vähän se oli tässä loosissa liukas.

bussimatka3

Joo ja sit mää katoin, että tua naapuripenkillä on tollanen jätkä, jolla on Lacosten tennarit.

bussimatka4

Mamma hei, täälä on aika kuuma!

bussimatka5

No sit mää yritin löytää mukavaa makuupaikkaa mamman jalkojen alta.

bussimatka6

Joo, täs on iha kohtuu hyvä ja viileetä.

bussimatka7

No sit välillä mää kuitenkin aattelin, että olisko parempi jos mää seisosin takajalat tossa käytävän matolla ja etujalat tuolla emännän loosissa ja emäntä voi samalla rapsuttaa mun päätä.

bussimatka8

No se oli kummiskin aika rankka se seisomapaikka, nii mää meninki takas makaa sinne loosiin.

bussimatka9

Tässä sitä si ollaa ja ihmetellää, että kauan tää matka viäl kestää…

bussimatka10

Sit loppumatkasta mää hokasin, että toi keskikäytävä onki paljo kivempi paikka matkustaa, kun siinä on semmonen matto, niin se ei oo niin liukas, niin kurveissa pysyy paljo paremmin paikallaa. Sitä paitti tähän keskikäytävälle tuli paljon paremmin raitista ilmaa edestä päin, kun sinne loossiin penkkien taakse. Siinä meidän takana oli meinaa paskahuussi ja sieltä tuli näillä keleillä aika kivat aromit. Emäntä nyrpisteli nenäänsä niille aromeille ja mietti, että vessan lähelle ei kyllä pidä bussissa majottautua, jos ilman koiraa kulkee, mutta ny ei ollu paljo vaihtoehtoja.

bussimatka11

No siin keskikäytävällä mää sit loppumatkan makoilin. Välillä mää koitin nousta seisoo, mut totesin, että on sen verran hutera mesta seistä, että mätkähdin takas makaamaan.

juomatauko

Sit meillä oli bussimatkan jälkee viä parin kilsan kävely kotii. Emäntä juotti mut heti ekassa varjossa, ku mulla oli karsee jano tullu siä bussissa. Mut siä se ei voinu juottaa mua kun sen tavarat oli siä bussin ruumassa. Ja ei se olis muutenka kuulemma voinu, ku mulla on tapana juodessani loiskia sitä vettä aika paljon ympäristöön. Mut hei, mähän yritän vaa virvottaa muitaki siinä juodessani! Mut nii, sit heti bussista päästyä mää sain juoda ja mää joinkin heti kolme kipollista, nii kova jano mulla oli. Sit käveltii hitaasti kotii, ku mä olin aika väsyny rankan päivän jälkeen ja emännällä oli monta painavaa kassia. Si mää nukuinki koko loppupäivän. Ja ruokaki maitto. Vaikka siä paikassa, missä me käytii, sanottii, että mää oon vähän liian pläski. Höh. Hyvin mää oon syöny kesälläkii, vaikka eihä näi helteellä jaksa liikkua ja riehua nii paljo, ku kylmemmällä aikaa. Ny toi akka varmaa pistää mut dieetille. Mut sen mielestä on ollu kivaa, kun mussa on vähä kokoo, vaikka sit leveyssuunnassa, ku muute oon sen mielestä vähä matala. Noi ihmiset on kyllä outoja, ku ne ajattelee tommosia. Mut katotaa ny, mitä täs käy. Mä en kyl ala, jos mun herkkuja vähennetää.

Joo, eipä täs sit muuta tällä kertaa. Toi emäntä varmaa joskus kertoo, että missä me käytii ja mitä siellä tapahtu. Jahka se ny vaa kerkiää.

Naamapusujen kera,
Masa

Kategoria(t): Autoilua, Kesä, Koiruuksia, Matkailua Avainsana(t): , , , . Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

8 vastausta artikkeliin: Mentiin bussilla ihan oikeesti

  1. rantakasvi sanoo:

    Voi sua Masa raukkaa, oot joutunut bussiin! Otan osaa! Kuvailit kyllä hyvin ton sun tuskaisen matkan. Minäkään en nääs bussilla mene paitsi ihan pakon edessä, kun sinä ja minä tiedetään miten mukava on Volvolla matkustaa. Odotan innolla kertomusta mitä hittoa te Turussa teitte. Eihän siellä ole muuta kuin joki ja vanha linna 😀 😀

    • Marra sanoo:

      Joo kyl mää viihdyn paljo paremmin meidän omien autojen takapenkeillä. Tommoset bussit on aika hanurista. Mutta olis se ollu aika pitkä matka sieltä Turusta kävellä kotiinki, joten ne onneks se bussikuski suostu ottaa meidät kyytii. Emäntä kertoo kyllä tarinaa sitten, mitä Turussa tehtiin, jahka saa kuvamateriaalia käsiinsä, mutta sitä ny ei vielä oo…

  2. Satu sanoo:

    Voi ihana Masa. Jännittävä (ja pitkä!, ja kuuma!) bussimatka on ollut hänellä. 🙂 Onneksi kuitenkin löytyi lopulta paikka, joka tuotti vähiten kärsimystä!

    Tommoinen niskatyyny on nykyään ihan ehdoton mulle varsinkin lentomatkoilla. En ymmärrä, miten ihmiset pystyvät nukkumaan ilman tuota, kun pää retkahtelee sinne tänne. En pysty yleensä nukkumaan matkoilla ollenkaan, mutta tuon tyynyn avulla edes jotenkuten. Tosin mun tyyny ei ole noin karvainen – eikä noin iloisen värinenkään. 😀

    • Marra sanoo:

      Kaikesta Masa selviää, mutta onneks yleensä voidaan liikkua omalla autolla 🙂

      Niskatyyny on ehdoton mulle kans, se niskan retkahtelu on ikävää ja myös vaarallista. Esim. Lapin matkoilla käytän tätä, silloin kun ei ole oma ajovuoro, niin torkun, koska reissuihin tulee aina lähdettyä liian vähillä yöunilla… Mulla oli tätä tyynyä ennen semmonen harmaa puhallettava niskatyyny, mutta se oli jotenkin etova, niin vaihdoin tähän. Tää on kiva, täyte on kiinteä, ei tarvi siis puhallella. Ja iloinen väri on aina plussaa. Vaikken olekaan ajatellut tämän olevan karvainen, mutta voihan sen tosiaan niinkin ajatella 😀

  3. outopaimen sanoo:

    Masa Masa…olkoonkin että matka oli rankka mutta sä saat olla onnellinen että sun emäntäs vie sua kaikkiin hienohin paikkoihin ja Turkuun, tuohon mystiseen kaupunkiin josta lauletaan monia saagoja ja kerrotaan toinen toistaan ihmeellisempiä tarinoita!

    Siksipä täällä Jurtallakin minä ja muut paimenet odotamme että mikä mahtoi olla ristiretkenne tarkoitus 😉

    • Marra sanoo:

      Joo mä oonkin onnen dogi, kun pääsen kaikille seikkailuille mukaan, mutta sitten saan aina palata tutimaan omaan turvalliseen pesään 🙂

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s